reklama

Ako sa presťahovať na východ

Ako som sa presťahoval a čo sa zmenilo. Ako to vnímam a prečo som to urobil. Detstvo - školy - priatelia - život - zmena.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Presťahoval som sa na východ.

V predchádzajúcich blogoch som písal o východe. Bolo to preto lebo som sa na Východ presťahoval. Netreba sa báť.

Sedím vo vlaku. Čítam aj píšem. Veľmi oceňujem možnosť výberu z tlačovín u národného dopravcu. Národný dopravca – to sú Dankove železnice. Človek si môže vybrať Plus jeden deň alebo nič. Aspoň dajú vodu. Fajn pred pár rokmi ani toľko. Čítam „Krizová ekonomie budoucnost finančnictví v kostce“ od Roubini-ho. Lepšie ako spomenutý denník. Mám rozčítané dve. Doma som nechal knihu I. Radičovej – Krajina hrubých čiar. Okrem knihy aj ženu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Detstvo na dedine v Lendaku (okres Kežmarok – východ), stredná v dedinskom meste Šaštín-Stráže (Záhorie – pozdravujem primátora), univerzita v meste Bratislava. Tam som od svojich 19. Bolo to celých 13 rokov. Mal som to tam rád. Priatelia, škola, práca. Zvyčajne všetko dokopy.

Nové životné situácie vypýtali zmenu. Založil som si rodinu, aj som sa presťahoval. Na východ. Áno. Fakt. Z Bratislavy. Chcel som byť bližšie pri rodine. Pri budúcich starých rodičoch, pri bratrancoch, sesterniciach. Oni ma nepotrebujú, ale ja potrebujem ich. A možno aj oni mňa.

Chcel som byť častejšie na miestach kde som ako malý behal po krajine ako sa mi zachcelo. Viem, že tam tak bezstarostne už asi behať nebudem. Trocha clivoty. Nostalgie. Ale blízki sú už teraz blízko. A tak je to skvelé. O to ide. O ľudí. Tu na východe mám ten pocit intenzívnejší. Že ľudia sú mi bližší. Nielen geograficky. Ale tak ľudsky. Možno je to len pocit. Ale je príjemný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Cesta vo vlaku
Cesta vo vlaku (zdroj: Michal Gallik)

Dnes som mal možnosť pol dňa sedieť vo vlaku. Skoro ráno som išiel do Bratislavy, teraz v noci som sa vrátil. Na východ - domov. Počas cesty epický výhľad na krajinu. Možnosť premýšľať o živote. O hodnotách. O tom aké je skvelé mať možnosť slobodne sa rozhodnúť. Mám rád Slovensko. Mám rád východ. Už som doma. So ženou a s knihami.

PS: vo vlaku nakoniec bol k dispozícii aj týždenník Trend. V menšom množstve.

Michal Gallik

Michal Gallik

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občas píšem. Niekedy viac, niekedy menej. Moje témy sú rôzne. Je to blog - a teda moje názory. Zaujíma ma politika, ekonomika, ekonómia, život ľudí. preto toto sú nosné témy. Blog nemá snahu riešiť témy, len ich rozvinúť a pridať k nim môj pohľad.Vo voľbách do NRSR 2020 kandidujem na kandidátke SaS.Člen iniciatívy KAPA12.http://kapa12.sk/web: www.michalgallik.sk/insta: https://www.instagram.com/gallik1/fb: https://www.facebook.com/MichalGallikPSK/twitter: https://twitter.com/gallik1 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu